0747.788.373
L-V: 08.00-17.30

Ce avantaje si dezavantaje are un motor cu sase cilindrii in V?

22 ianuarie 2018

Putem schimba singuri bateria masinii sau apelam la un service auto

Chiar daca productia unui cilindru in V costa mai mult acesta poate fi montat pe orice masina si are de asemenea o greutate inferioara, iar racirea sa se face mai usor. Dar oare in acest conditii merita sa ai un V6 sau solutia motorului cu sase cilindri in linie este cea corecta?

Cu toate ca cele mai multe dintre modele aflate in oferta actuala a producatorilor de automobile gazduiesc in compartimentul motor o unitate cu trei sau patru cilindri, adevarul este ca exista si cateva situatii in care clientii pot opta pentru propulsoare in sase, opt, zece, 12 sau chiar 16 pistoane in situatiile extreme.

Cea mai populara optiune dupa motoarele economice cu trei sau patru cilindri trebuie sa fie... unitatile in sase pistoane. De aici si urmatoarea intrebarea: 6 in linie sau in V?

Avantajele propulsorului cu sase cilindri in V

a) Poate fi montat pe orice masina: datorita design-ului sau extrem de compact, similar cu cel al unei unitati in trei cilindri, propulsorul V6 poate fi instalat atat transversal, cat si longitudinal, pe modelele FWD, RWD si chiar AWD;

b) Cantareste mai putin decat un motor in linie: cu toate ca este livrat la pachet alaturi de doua chiulase, acel design extrem de compact despre care vorbeam si anterior ii permite V6-lui sa fie mai usor decat un motor cu sase cilindri in linie;

c) Racirea se face mai usor: tot datorita design-ului extrem de compact, pompa de apa reuseste sa duca lichidul de racire mai usor si in egala masura la cei sase cilindri; racirea se face mai usor si datorita traseului mai scurt al antigelului.

Dezavantajele propulsorului cu sase cilindri in V

a) Productia lui costa mai mult: de vina pentru aceasta situatie se face design-ul care, desi extrem de compact, este extrem de complex, cu doua chiulase si uneori doua rampe de injectoare sau numar dublu de axe cu came comparativ cu un I6;

b) Este mai zgomotos: spre deosebire de motorul cu sase cilindri in linie, pistoanele unui V6 exercita forte pe patru axe, sus-jos si stanga-dreapta; de aici vine si plusul de zgomot, respectiv vibratii, care in timp pot duce la probleme cu internele;

c) Consuma mai mult din cauza puterii scazute la turatii mici: pentru a beneficia de toata puterea motorului V6 din dotare, cel aflat in spatele volanului trebuie sa-l tureze mai mult; aceasta situatie se traduce, bineinteles, printr-un consum crescut de carburant.

Sursa