0747.788.373
L-V: 08.00-17.30

Ce poti face daca te lasa acumulatorii masinii tale in prag de iarna?

12 decembrie 2017

Ce poti face daca te lasa acumulatorii masinii tale in prag de iarna

Se intampla iarna ca bateria autovehiculului nostru sa cedeze, mai ales daca nu circulam cu masina o perioada lunga de timp pentru ca alegem sa utilizam alte mijloace de transport. Daca ne dorim sa iesim totusi cu masina si nu porneste ce putem face?

Pentru inceput trebuie sa stim ca bateria masinii noastre este un acumulator care acumuleaza energia electrica necesara pentru functionarea masinii. Aceasta se incarca pe perioada functionarii motorului, in mers. Orice acumulator are o perioada limitata de functionare, poate functiona maxim 5 sau 7 ani. Insa putem spune ca o durata medie de viata pentru fiecare acumulator trebuie sa fie cam de 5 ani.

Este normal ca bateria sa se strice de la incarcari si descarcari repetate, elementii interiori isi micsoreaza capacitatea de inmagazinare a curentului in timp.

Problema pe timp de iarna este ca majoritatea bateriilor uzate cedeaza in acest anotimp. Deoarece frigul are o actiune asupra lichidului din interior ce reactioneaza cu elementii din plumb si ii micsoreaza eficienta. Asa se intampla ca iarna, bateriile auto au foarte mare cautare in randul soferilor care au ramas cu masina in parcare fara sa o mai poata porni din cauza bateriei vechi.

Ce putem face daca am ramas fara curent la masina?

In primul rand trebuie sa stim exact de ce am ramas fara curent, daca am lasat farurile aprinse, vreun contact deschis sau o eroare de alarma. Important este sa identificam cauza pentru a stii ce sa facem mai departe.

Daca cauza este un consumator de curent precum farurile atunci putem porni masina utilizand un mijloc de pornire cum ar fi un robot de pornire sau cablurile cu care ne alimentam cu curent de la alta masina.

Daca nu am circulat cu masina o perioada mai lunga de timp si am ramas fara curent atunci inseamna ca avem o problema. Fie alternatorul nu mai incarca asa de bine, fie bateria pur si simplu nu mai inmagazineaza curent. Si aici putem porni masina luand curent de la o alta sursa, dar in cazul de fata cumpararea unui acumulator nou este obligatorie in cel mai scurt timp posibil.

Cum incarcam corect o baterie care ne-a lasat balta?

Prima oara cand vedem ca ne lasa o baterie, putem sa pornim motorul cu cabluri si sa ne punem la drum ceva mai lung. Un drum la viteze mari, cand alternatorul incarca maximum, sa zicem pana la Sinaia si inapoi, o sa incarce acumulatorul foarte bine. Daca pornim masina si facem un drum prin oras, atunci avem toate sansele ca a doua zi sa nu porneasca iar.

In general acumulatorul care a cedat singur mai poate fi resuscitat cam de 2-3 ori.

Cum tragem curent de la o alta masina?

Trebuie respectate cateva reguli. Prima regula este sa fie ambele motoare oprite dupa care cablul de minus, cel negru, se conecteaza la cele doua baterii la borna negativa, dupa care urmeaza cablul rosu de plus care se leaga prima oara la masina "donatoare", dupa care la cea care are nevoie de curent.

Urmatorul pas este pornirea motorului masinii care da curent si asteptarea pentru circa 2-3 minute. Acum masina care are nevoie de curent poate fi pornita. Dupa care, scoase cablurile pe rand, astfel incat sa nu se atinga clestii intre ei, adica cablul negru de la ambele masini, cablul rosu de la ambele masini.

Un alt aspect important este ca atunci cand se incearca pornirea masinii "receptoare", masina "donatoare" trebuie sa aiba motorul accelerat pentru a nu risca arderea releului de incarcare de la alternatorul masinii donatoare.

Varianta ideala (daca nu stii nimic despre masina care nu mai porneste) ar fi sa stai cu cablurile puse vreo 10-15 minute, dupa care le inlaturi, si abia apoi dai la cheie.

Un lucru este sigur cand ramanem fara curent la masina avem cateva variante posibile, una dintre ele este sa apelam la un service auto.

Sursa