0747.788.373
L-V: 08.00-17.30

Cum trebuie tractata corect o masina fara a crea probleme in trafic

28 iunie 2017

Stire kmg auto

Probabil ca ti s-a intamplat si tie sa tractezi sau sa fii tractat la un moment dat, fie ca ai ramas fara combustibil, fie ca ai ramas cu masina stricata in mijlocul strazii si trebuia cumva sa ajungi la service. Alte cazuri uzuale sunt cele in care masina are o problema electrica si intra in regim de avarie sau cand are motorul calat. Situatii sunt multe, iar de cele mai dese ori inchiriatul unei platforme nu este la indemana si costa foarte mult.

Pentru a avea o tractare corecta, fara ruperea cablului de tractare sau smuciri necontrolate trebuie respectate cateva reguli absolut banale.

Evita aglomeratia

Daca masina te-a lasat balta in oras in mijlocul zilei cand peste tot e aglomeratie infernala, te sfatuim sa ceri ajutorul unui pieton, sa o tragi pe dreapta unde nu incurci traficul si sa pleci mai departe pe jos sau cu alta masina, fie ea autobuz sau taxi. Nu de alta, dar e mai bine sa eviti tractarea masinii pe aglomeratie. Deoarece cand esti tractat ai de facut manevre mai complicate, schimbari de directie si depasiri, cat despre statul in aglomeratie si mers cate 5 metri... din nou, nu este o placere.

Te sfatuim sa vorbesti deja la un service si sa astepti pana la lasarea serii ca sa tractezi masina cu un prieten. Cand traficul e mai liber si nu te claxoneaza nimeni ca mergi cu 10 km/h. Lasi masina in fata atelierului si de dimineata ti-o vor repara mecanicii de acolo. Asadar, primul sfat este sa eviti aglomeratia.

Nu porni avariile

Cand esti tractat, ce crezi ca e mai important: sa isi dea lumea seama de ce mergi incet, punand avariile, sau sa stie soferii din spate in ce directie trebuie sa o iei? Al doilea sfat este sa nu folosesti avariile cand esti tras, nici tu, dar nici masina din fata care te trage. Pentru ca daca folosesti avariile, nu poti folosi semnalizatoarele. Si prin semnale, soferul din fata iti spune in ce directie urmeaza sa o ia, dupa care pui si tu semnal la fel ca masinile din spate sa stie ce faceti.

Daca dai si de soferi grabiti, cum se intampla peste tot, care incep sa te claxoneze, atunci poti sa pui avariile pentru cateva secunde, ca sa-i faci sa intelega ca e o problema, nu ca mergi de placere cu 5 km/h sa-l incurci pe el. Dar sa nu lasi avariile pornite, pentru ca daca trebuie sa faceti o depasire a unui taximetrist stationat pe dreapta, trebuie sa semnalizati acest lucru ambele masini implicate in tractare. Daca nu, s-ar putea sa le mai condamnati si pe altele la tractare...

Cu ce tragi masina?

Fara indoiala ai vazut in magazine sau benzinarii niste sufe si cabluri de tractare aparent subtiri si firave in care nu iti vine sa ai incredere sa traga o masina de 2 tone. Dar daca le folosesti cum trebuie, rezista si sunt perfecte. Evident, sunt si sufe sau benzi de tonaj mare, capabile sa tracteze SUV-uri sau camionete fara probleme. Insa omul de rand, soferul de zi cu zi, are cel mai probabil in portbagaj un cablu metalic de 3 metri cumparat din Carrefour cu 25 de lei. De fapt, chiar nu conteaza ce folosesti la tractare, ci cum folosesti.

Masina care trage nu franeaza

Secretul unei tractari line si fara smucituri urmate de cabluri rupte este sa pastrezi mereu cablul intins intre cele doua masini. Si nu poti face acest lucru decat daca ansamblul celor doua vehicule legate intre ele franeaza cu spatele. Adica daca franeaza doar masina din spate. De aceea e nevoie ca cel din masina tractata sa priveasca inainte, sa anticipeze si sa franeze din timp. Chiar daca motorul nu merge, franele functioneaza, mai greu ce-i drept fara sustinere hidraulica, dar merg. Prima oara incetineste masina, dupa care o franeaza si pe cea din fata pana in punctul de oprire completa. Cand masinile se opresc, franeaza si cea din fata, avand astfel sufa sau cablul dintre ele complet intins.

De cele mai multe ori am vazut ca masina din fata franeaza dupa cum il duce capul pe sofer, iar cand vede stopurile de frana aprinse franeaza si soferul din spate. Asta duce la apropierea masinilor si la slabirea sufei. Ceea ce inseamna o smucitura cand ne punem iar in miscare sau, mai rau, rotile masinii din spate ajung sa calce pe sufa rupand-o. In concluzie, cel mai important sfat: mereu cablul intins franand doar cu masina din spate. Daca sufa este intinsa, masina care trage poate demara imediat de la semafor, fara sa mai fie nevoie de eforturi disperate pentru intinderea sufei.

Evident, in caz de urgenta majora, daca, sa zicem, iti iese o masina sau pieton in fata, franeaza si masina din fata. Tocmai, din aceasta cauza am spus mai sus ca trebuie sa tractam masinile doar cand este liber traficul.

Nu trebuie sa circulam cand tractam o masina la fel de repede ca atunci cand nu avem nimic tras dupa noi. Un alt sfat este referitor la cheia din contact. Daca suntem in masina din spate, chiar daca motorul nu merge, trebuie sa avem cheia in contact ca sa pastram volanul deblocat.

Poate ca nu pare mare lucru, insa tractarile de masini la sufa sunt dificile. Si trebuie urmate aceste reguli daca nu vrei sa produci pagube si mai mari la masina sau daca nu vrei sa o lovesti pe cea din fata. Oricum, speram ca nu va fi nevoie vreodata sa te folosesti de indicatiile noastre, dar macar, daca s-o ivi ocazia sa ajuti un prieten, stii ce sa faci cand vine vorba de tractare.

SURSA:www.4tunning.ro