0747.788.373
L-V: 08.00-17.30

Unde se poate face Inspectia Tehnica Periodica si ce echipamente se folosesc la ITP?

8 ianuarie 2018

Putem schimba singuri bateria masinii sau apelam la un service auto

Toate autovehiculele care circula pe strazile din Romania trebuie sa aiba Inspectia Tehnica Periodica (ITP) valabila si se efectueaza la fiecare 2 ani. Pentru nu a intampina probleme este bine sa ne pregatim inainte de a merge la inspectie. Specialistii de la KMG Line Auto Center va spune cum sa luati ITP-ul din prima.

Unde se poate efectua Inspectia Tehnica Periodica?

Inspectia Tehnica Periodica (ITP) se poate face numai de catre egenti economici autorizati de catre Registrul Auto Roman (RAR) si numai de specialisti autorizati RAR.

Orice statie autorizata sa efectueze ITP poate efectua inspectia pentru toate tipurile de vehicule. Fiecare statie ITP (SITP) este autorizata sa functioneze pentru cate o clasa de vehicule:

* clasa I – moto;

* clasa II – autoturisme si autovehicule cu masa maxim autorizata ≤ 3.5 t;

* clasa III – autovehicule cu masa maxim autorizata ≥ 3.5 t.

Exista unele tipuri de autovehicule numite autovehicule speciale, la care ITP se efectueaza numai la RAR datorita clasei speciale din care fac parte, cum ar fi: autovehicule de competitie, autovehicule inscrise in Retromobil (automobile istorice), autovehicule cu caracter militar special.

Ce echipamente se folosesc la un ITP?

Se folosesc urmatoarele echipamente la un ITP:

- aparatul de reglat faruri;

- opacimetru – pentru masurararea noxelor autovehiculelor diesel;

- elevator sau cric pentru a verifica jocurile din articulatii;

- analizor de gaze pentru masurarea noxele pentru autovehicule pe benzina si pentru cele pe GPL;

- stand de frana cu role – pentru masurarea performantelor de franare - aparatul de reglat faruri.

Care sunt principalele probleme pentru care este refuzata o masina?

Autovehiculele nu se pot prezenta in vederea efectuarii ITP cu urmatoarele neconformitati, in caz contrar masina este respinsa fara drept de apel:

- parbriz fisurat;

- faruri sparte sau crapate;

- coroziune pe elemente vizibile si de rezistenta;

- anvelope de dimensiuni diferite fata de cele mentionate in Cartea de Identitate a masinii;

- anvelope de dimensiuni diferite pe trenul anterior si posterior, exceptie facand masinile care asa sunt prevazute de producator;

- sistem de iluminare si/sau lumini neomologate montate pe autovehicul;

- folii sau alte metode de reducere a transparentei aplicate pe suprafetele vitrate, altele decat foliile agreate RAR si aplicate de o unitate service agreata RAR.

Important este sa ne asiguram ca avem frane bune, nu avem rugina majora, luminile sunt cele originale si functionale si ca noxele sunt cele legale si nu trebuie sa avem modificari "tuning" precum xenon aftermarket, fara folie neomologata sau fara jante mai mari decat cele din carte.

Sursa