0747.788.373
L-V: 08.00-17.30

Cat de des trebuie verificat nivelul uleiului din motor?

7 august 2017

Stire kmg auto

Chiar daca verificarea uleiului din motor este una dintre cele mai usoare operatii care pot fi facute chiar si de cei care nu au nicio treaba cu mecanica auto, potrivit unor studii, majoritatea conducatorilor auto circula cu nivelul uleiului sub limita normala.

Fiecare motor are nevoie de o anumita cantitate de ulei pentru a functiona in parametrii ideali. Aceasta este inscrisa in manualul de utilizare a masinii, insa este logic ca nu il vei purta dupa tine tot timpul, asa ca ea este redata vizual de joja de ulei.

Orice conducator auto ar trebui sa stie unde se afla aceasta si cum se citeste corect. Daca te afli in categoria celor care cred ca motorul se caleaza deoarece "relantiul pica in baia de ulei", atunci urmatoarele randuri sunt pentru tine.

In primul rand, joja are doua gradatii, minim si maxim, iar pentru a verifica nivelul de ulei corect, asigura-te ca masina este asezata perfect la orizontala. Cel mai bine este sa verifici uleiul dimineata, dupa ce acesta a coborat in totalitate in baie. Procesul este simplu: scoti joja, o cureti cu o carpa sau cu un servetel, o bagi inapoi si apoi o scoti iar.

Ei bine, daca nivelul de ulei este intre cele doua gradatii, nu trebuie sa iti faci probleme, deoarece este perfect. Si acum, intrebarea de 100 de puncte: ce facem daca nivelul este mai jos?

Intai de toate, nu trebuie sa te sperii, deoarece orice masina consuma ulei, mai mult sau mai putin, asa ca este normal ca nivelul sa scada in timp. De preferat ar fi sa il verifici cel putin o data pe luna, pentru a putea remedia problema, daca nivelul este prea scazut.

Uleiul de proasta calitate este si el o problema. Chiar daca platesti mai putini bani, un ulei ieftin sau contrafacut se uzeaza mai repede, ceea ce duce la scaderea lui prematura.

Modul de condus este si el un motiv pentru care majoritatea masinilor circula cu un nivel de ulei scazut. Am vazut de-a lungul timpului multi conducatori auto care pornesc masina si pleaca imediat cu ea, fara a astepta cel putin 30 de secunde ca uleiul sa lubrifieze toate componentele motorului inainte ca acesta sa intre in sarcina. Asadar, asteapta intotdeauna, nu te costa 30 de secunde.

Apoi, fii atent atunci cand opresti motorul. Daca ai o masina cu motor turbo, este de preferat ca inainte sa il opresti, dupa o cursa mai lunga sau in forja, sa il lasi la relanti 30 de secunde. In acest fel, turbina se va raci corespunzator si nu vei avea batai de cap mai incolo.

Ca si concluzie, tine minte ca nivelul uleiului este extrem de important pentru motorul masinii tale, si ca verificarea lui este bine sa fie facuta cel putin o data pe luna.

Sursa