0747.788.373
L-V: 08.00-17.30

Cum putem sa verificam uzura discurilor de frana si ce importanta au acestea

7 septembrie 2017

Stire kmg auto

Daca am atras atentia despre importanta placutelor de frana ale masinii tale si am detaliat putin cum sa verifici uzura placutelor, azi iti vom mai spune inca o data ca franele sunt extrem de importante, dar vom vorbi de uzura discurilor de frana de aceasta data.

Mai exact, cum sa verifici uzura acestor componente cruciale ale sistemului de franare. Asa cum spuneam si anterior, franele se uzeaza mai repede decat prevede orice producator, din cauza mai multor factori precum trafic haotic sau starea drumurilor.

Discurile de frana se schimba de obicei intre 40.000 si 50.000 de kilometri, chiar daca unii "meseriasi" vor incerca sa te convinga ca acestea pot rezista chiar si 100.000, sau ca trebuie sa il schimbi doar cand ajunge la jumatatea din grosimea initiala.

Dar cum recunosti un disc uzat? Ei bine, destul de simplu. In primul rand, poti verifica punand degetul pe suprafata de frecare, spre margini. Daca simti o asa zisa "buza", mai exact o diferenta de nivel mai mare de 2 milimetri, acel disc trebuie schimbat. Este foarte important de stiut ca, la fel ca si in cazul placutelor, daca schimbi un disc de frana, trebuie sa-i inlocuiesti si perechea. Destul de logic, zic eu.

Daca tot am adus in discutie placutele de frana, trebuie sa stii ca daca montezi placute de frana proaste, acestea se pot uza neuniform si iti pot strica discul. Acesta va prezenta niste santuri care pot fi identificate usor tot cu degentul, sau cu ochiul liber, cercetand suprafata lucioasa de frecare.

O alta situatie in care discul este numai bun de aruncat, este atunci cand acesta este deformat. Vei sti ca te confrunti cu asa ceva, daca la franare, se simte o vibratie in pedala. Cum s-a ajuns in aceasta situatie? Intai de toate, din cauza franarii in timp ce roata loveste o bordura sau groapa, iar mai apoi din cauza ca franezi brusc, violent, pana cand se incing discurile. Daca ai ghinionul sa intri cu masina intr-o balta, diferenta de temperatura brusca va face ca metalul sa se deformeze, si discul sa nu mai fie perfect rotund sau perpendicular pe ax.

Am lasat cea mai periculoasa situatie pentru final. Aceasta intervine atunci cand discurile sunt vechi, si chiar daca franele nu au fost folosite abuziv, metalul ca orice alt material imbatraneste si isi pierde din proprietati. Astfel, de la vechime si de la diferentele de temperatura, discurile de frana vor incepe sa prezinte crapaturi mici. Cu timpul, aceasta se va transforma intr-una mare, care va duce in final la spargerea discului.

Sursa