0747.788.373
L-V: 08.00-17.30

Avantajele si dezavantajele unui motor cu sase cilindri asezati in linie

8 mai 2018

metode care topesc gheata

Motorul cu sase cilindri in linie este un motor foarte lung si ingust care permite amplasarea doar a unui rand de axe cu came in comparatie cu motoarele in V, iar folosirea in cantitati mai mici de fier in realizarea blocului motor este un element care permite o reducere a greutatii per ansamblu.

Un motor cu sase pistoane in linie este in mare o imbinare liniara a doua motoare cu trei pistoane, astfel pistonul nuamarul 1 este tot timpul in aceeasi pozitie cu pistonul numarul 6, numarul 2 cu numarul 5, in alte cuvinte acest motor este echilibrat de la un capat la celalalt si nu necesita un arbore de echilibrare.

Asemenea motoarelor cu trei pistoane in linie, cel cu 6 are vibratii foarte reduse datorita anularii fortelor produse de catre pistoane fiind motorul cel mai aproape in eliminarea completa a vibratiilor.

Cu toate ca cele mai multe dintre modele aflate in oferta actuala a producatorilor de automobile gazduiesc in compartimentul motor o unitate cu trei sau patru cilindri, adevarul este ca exista si cateva situatii in care clientii pot opta pentru propulsoare in sase, opt, zece, 12 sau chiar 16 pistoane in situatiile extreme

Avantajele propulsorului cu sase cilindri in linie

- este mai ieftin si mai usor de fabricat: datorita design-ului sau simplu, cu o singura chiulasa, o singura garnitura si jumatate din numarul de axe cu came al unei unitati V6, un propulsor cu sase cilindri in linie mai ieftin si mai usor de fabricat;

- ofera un cuplu mare pe o plaja extinsa de turatii: datorita faptului ca motorul este mai lung, iar pistoanele sunt aliniate, propulsoarele cu sase cilindri in linie ofera un cuplu mare la o turatie mai extinsa decat o unitate V6;

- are mai putine vibratii: un propulsor cu sase cilindri in linie este mai rafinat comparativ cu o unitate V6, cel dintai avand mai putine vibratii multumita (inclusiv) pistoanelor care circula doar pe o singura axa, sus-jos.

Dezavantajele motorului cu sase cilindrii in linie

- ofera un cuplu mic la turatie maxima: in cazul unui propulsor cu sase cilindri in linie, atat puterea, cat si cuplul maxim incep de la o turatie mica, isi fac simtita prezenta mai tot timpul, dar scad atunci cand acul turometrului atinge o valoare superioara;

- este mai gurmand: din cauza frecarii ridicate a pieselor, dar si a admisiei mai anevoioase - printr-o singura gura de admisie sunt alimentate toate cele sase pistoane dispuse pe o lungime mai mare - un propulsor I6 tinde sa consume mai mult decat un V6;

- are o racire mai dificila: design-ul lung, care anterior parea alegerea castigataore, are si el slabiciunile lui - de exemplu, ultimii doi din cei sase cilindri nu primesc suficienta apa de la pompa de racire, iar aceasta situatie duce la o incalzire prematura.