0747.788.373
L-V: 08.00-17.30

STIRI AUTO

Semne care iti arata ca lonjeroanele si amortizoarele sunt uzate

3 martie 2020

stiri kmg auto

Aceste componente auto sunt importante in stabilitatea autovehiculului in special in cazul virajelor, accelerarii, franelor sau condusului pe suprafete inegale. Desi au functii similare, exista si anumite deosebiri intre cele doua. Amortizoarele sunt independente, in timp ce lonjeroanele sustin scheletul masinii si fac parte din intreaga structura de baza a masinii. Fara amortizoare, masina s-ar misca sus-jos in timpul condusului. Din cauza rolului lor, lonjeroanele si amortizoarele se vor uza in luni sau ani. Daca masina este folosita pe carosabil accidentat sau pentru a transporta o incarcatura grea, aceste componente se vor uza mult mai repede.

Ce presupune si cand trebuie facuta o revizie auto periodica?

2 martie 2020

Pe parcursul vietii unei masini, aceasta are parte de multe revizii de rutina. Uzura mototului depinde foarte mult de modul in care acesta este intretinut si reviziile periodice reprezinta modul cel mai simplu de a-i prelungi viata acestuia. Revizia auto periodica se refera la verificarile de rutina pe care orice sofer trebuie sa le faca, pentru a se asigura ca totul functioneaza asa cum trebuie. Recomandat este ca revizia sa aiba loc intr-un service auto si sa fie facuta de mecanici profesionisti, care pot depista orice problema a masinii rapid. Este posibil ca unele piese auto sa trebuiasca sa fie inlocuite! Fiecare producator indica frecventa cu care

Ce cauzeaza presiunea scazuta a uleiului la motor? Cauze si simptome

15 noiembrie 2019

stiri kmg auto

Presiunea scazuta a uleiului poate cauza probleme serioase pe termen lung! Rolul acestui fluid este esential pentru prevenirea supraincalzirii motorului si lubrifierea diferitelor componente metalice pentru a minimiza sau chiar elimina procesul de frictiune. Daca nu detii experienta si expertiza in acest domeniu este indicat sa te prezinti la un service auto in mod regulat pentru o verificare amanuntita. Uleiul cu vascozitate scazuta produce o rezistenta mai mica la curgere. Senzorul de presiune poate interpreta acest lucru drept presiune scazuta in uleiul de motor. Daca uleiul are o vascozitate mai mare decat recomandarea producatorului, acesta poate genera o rezistenta mai mare la curgere. Prin urmare, va rezulta o lubrifiere indecvata a componentelor din motor.

De ce nu este sigur sa conduci masina cu o scurgere de combustibil

30 octombrie 2019

Scurgerea de combustibil este cea mai frecventa cauza a problemelor la masini! Daca observi o scurgere de combustibil nu ezita sa contactezi un service auto cat mai repede. Benzina este extrem de coroziva, otravitoare si inflamabila. Totodata, motorul masinii se bazeaza pe benzina atunci cand porneste. O simpla scanteie de la bujie este suficienta pentru ca procesul de combustie sa aiba loc. Partea buna este ca acest process are loc intr-o locatie restransa si anume in camerele de combustie ale motorului. Daca acest combustibil se scurge pe un metal incins, poate arde instantaneu! De aceea este atat de periculos sa conduci cu o scurgere de combustibil. Pericolul inca persista pentru ca benzina scursa poate forma o balta pe asfalt. Chiar si cea mai mica scanteie o poate aprinde.

Ce avantaje si dezavanteje are o masina cu tractiune integrala

21 mai 2019

stiri kmg auto

Tipul motorizarii si cel al cutiei de viteze sunt cele mai importante doua criterii atunci cand vine vorba despre alegerea unei masini, insa nu sunt si singurele. Dupa ce s-au asigurat producatorii ca au in gama lor atat masini pe benzina cat si diesel, acestia au venit in sprijinul clientilor si cu manuala dar si automata. Cu ajutorul acestui tip de tractiune, automobilul se comporta excelent indiferent care sunt conditiile de drum. Fie ca asfaltul este umed sau uscat, ca se circula pe zapada sau pe ploaie, masina are aderenta si tractiunea isi face treaba. Totodata, automobilul este mai greu, astfel ca sansele ca soferul sa piarda controlul sunt mult mai mici. Masina sta mai bine in curbe, iar in sezonul rece demarajul unui vehicul 4X4 este mai bun decat cel al unui 2×4.

Iata cum iti poti pregati masina pentru sezonul cald in cativa pasi

20 mai 2019

Acum ca sezonul cald se apropie cu rapiditate a venit momentul sa acorzi si tu putina atentie masinii tale si o pregatesti pentru sezon sau vacanta. In primul rand incepe cu o vizita la spalatorie. Apa amestecata cu sarea aruncata pe strazi se numara printre cei mai mari daunatori ai masinii noastre, in special ai caroseriei. Rugina incepe sa isi faca aparitia si pe la anumite piese precum traseul de evacuare, fuzetele rotilor, amortizoare sau articulatii, asa ca spune-i celui de la spalatorie sa dea cu jetul si pe sub masina. Daca inca ai anvelope de sezon sau poate all-season mai bine le schimbi fie ca s-au stricat sau chiar pot avea galme. Trebuie verificate macar cele all-season. Nu uita si de jantele masinii pentru ca este posibil sa se fi strambat din cauza gaurilor de pe carosabil.

Iata cateva sfaturi ca sa iti mentii masina in forma o perioada indelungata

7 martie 2019

stiri kmg auto

Porneste la drum cu o masina buna Masina poate rezista multi ani daca este intretinuta corect, insa unele modele sunt predispuse la defectiuni fata de altele. Modelele japoneze sunt legendare pentru fiabilitatea lor, dar nu trebuie excluse nici modelele europene, care sunt, in general, mai ieftin de reparat. Urmeaza cu religiozitate indicatiile de intretinere din manualul masinii si fa exact ce este specificat, la intervalele specificate si incearca sa nu exagerezi – chiar daca service auto isi propune si alte operatii, daca nu sunt trecute in manual, nu trebuie efectuate daca nu este necesar. Ai in vedere faptul ca unele masini au nevoie de operatii de intretinere scumpe la un rulaj mai mare. Gaseste-ti un mecanic de incredere...

Ce tip de suspensie are masina ta: McPherson, Multilink sau Double-Wishbone

6 martie 2019

In primul rand este bine de stiut ca suspensia este unul din elementele care contribuie la stabilitatea masinii tale in viraje sau peste obstacole. Insa unele suspensii dunt mai bune decat altele. Asadar tu ce fel de suspensie ai pe masina? Prin anii '80-'90 aceasta era singura suspensie intalnita pe masini, fiind considerata moderna si foarte performanta. Suspensia McPherson este de tip independent si este intalnita pe mai toate masinile de buget redus si mediu din zilele noastre. Aceasta suspensie este realizata dintr-o singura bascula inferioara conectata la fuzeta, iar in partea de sus amortizorul impreuna cu arc fac legatura cu caroseria. O asemenea suspensie este buna pentru vehiculele mai putin performante, fiind extrem de simpla si ieftina...

Zece piese auto care pot ingheta, la propriu, cand vine iarna

11 decembrie 2018

stiri kmg auto

Atunci cand in termometre se inregistreaza mai multe zile consecutive cu temperaturi negative, anumite piese auto ingheata la propriu. Care sunt aceste piese? Nu mai sunt multi cei care deschid broasca usii cu cheia, acum avand mai toata lumea telecomanda. Dar chiar si cand dai de telecomanda, nu se face miscarea mecanica menita sa deblocheze usa. Mai ales daca, inainte de ger, a fost vreo zi ploioasa care a lasat sa curga apa direct pe mecanismul de blocare. In asemenea cazuri in care nu putem deschide usa ca este incuietoarea inghetata trebuie sa folosim acele spray-uri si sa lovim usor in portiera ca sa miscam piesele interne. Poate cea mai populara piesa auto care ingheata este chederul. Evident, de la portiere, ca...

Iata cinci motive pentru care vibreaza volanul masinii tale

10 decembrie 2018

O parte din simptomele privind eventuale probleme intampinate la o masina sunt transmise catre sofer prin volan. Daca depistam in timp util mesajul transmis prin volan putem evita unele efecte negative care pot pune in pericol viata. Daca volanul masinii tale trepideaza numai atunci cand franezi, cu siguranta e vorba de frane. Mai precis, de discurile de frana care nu mai sunt perfect paralele cu placutele de frana si cu etrierele. Acest lucru se numeste ovalizare desi nu e o ovalizare reala, adica forma rotunda nu devine ovala, ci se pierde centrarea doar, si apare la majoritatea masinilor din Romania. Motivele ovalizarii sunt doua: piese auto de calitate slaba si conducerea masinii in mod gresit. Ovalizarea se manifesta...

Zece piese auto cautate de catre soferi pentru ca cedeaza primele

6 noiembrie 2018

stiri kmg auto

Piesele auto sunt la mare cautare din doua motive: lipsa grijii soferilor fata de masinile lor si acestea se strica prematur sau starea soselelor si lipsa infrastructurii care duc atat la accidente, cat si la daune in timp. In aceasta enumerare nu intra piesele si elementele de revizie periodica adica acele elemente consumabile precum filtrele sau uleiul pe care orice automobil le consuma chiar si daca este nou sau vechi, impecabil sau accidentat. Vom discuta despre acele piese auto care cedeaza repede sau sunt distruse in urma unui accident auto. Deoarece au avut parte de accidente usoare, au franat prea tarziu, iar bara lor originala a crapat sau s-a spart, baara de protectie fata este cel mai cautat element auto, atat ca piesa noua, cat si de la dezmembrari...

Iata o solutie care imbunatateste vizibilitatea la volan atunci cand ploua sau ninge

5 noiembrie 2018

Odata cu venirea toamnei, incep si ploile iar acest lucru inseamna si o crestere semnificativa a accidentelor rutiere. Cu siguranta o cauza principala este si scaderea vizibilitatii la volan, insa acest lucru are o solutie foarte simpla acum. Astfel exista un tratament cu nanoceramica care a fost imbunatatit de curand. Servetelul impregnat cu solutie nanoceramica se aplica extrem de usor si rapid, in doar 5 minute. Acest servetel NanoWet Protect este cu 20% mai mare, pentru rezultate mai indelungate. Un banal servetel pe care il poti pastra cu tine sau in torpedou poate face minuni. Daca tratezi parbrizul cu el, picaturile de ploaie nu se mai acumuleaza ci aluneca foarte repede, simplificand utilizarea stergatoarelor. Cine crede ca stergatoarele pot face fata unei ploi torentiale....

Ce tip de motorizare preferati: diesel sau benzina?


21 septembrie 2018

stiri kmg auto

Cand doresti sa iti cumperi o masina noua sau chiar una second-hand te gandesti ce tip de motorizare sa alegi: benzina sau diesel. Dar in mod realist, ce masina este mai buna, cu ce motorizare? Un "razboi rece" se duce dintotdeauna intre posesorii de diesel si benzinari, care sustin in cor ca masina lor e cea mai buna. Romania este o tara in care tehnologia si evolutia tehnica isi fac loc mai greu in randul soferilor, iar acest lucru se vede clar. Pana in 2004, in tara noastra erau mai multe masini pe benzina decat diesel, dupa care balanta s-a schimbat. Acum, in tarile civilizate, lucrurile s-au intors din nou: dieselul pierde teren si unii producatori au incetat chiar sa mai produca modele pe motorina...

Este necesar sa schimbam vreodata uleiul din cutia de viteze?

20 septembrie 2018

Toti conducatorii auto, chiar si cei care nu sunt pasionati de mecanica, stiu ca uleiul din motor se schimba periodic. Dar cum sta treaba cu uleiul din cutia de viteze? Trebuie si acela schimbat la anumite intervale de timp sau putem uita de el? Ei bine, raspunsul este putin mai complicat. De ce mai complicat? Pentru ca in primul rand, conteaza tipul de transmisie pe care il are masina ta. Sa le luam pe rand. In cazul unei cutii de viteze manuale, atata timp cat aceasta functioneaza in parametrii, specialistii in domeniu sunt de parere ca nu este obligatoriu sa schimbi vreodata uleiul. Un motiv ar fi ca acesta este mult mai gros decat cel de motor, iar temperatura de functionare a unei transmisii manuale este mai mica decat cea a unui propulsor...

Despre filtrul de particule la diesel - functionare, probleme si regenerare

31 iulie 2018

stiri kmg auto

Filtrul de particule a început să apară la mașini acum aproximativ 15 ani și practic a însemnat unul dintre principalele sisteme tehnologice ce au permis trecerea de la Euro 3 la Euro 4. Principalul rol al acestuia este de a reduce poluarea, prin “prinderea” particulelor eliberate după ardere, cele mai importante fiind cele de carbon. Eficiența acestor sisteme este remarcabilă, ajungând de cele mai multe ori la reținerea a 85% din particulele nocive sau chiar și la 100%. Dar filtrele de particule moderne nu aduc numai beneficii, ci și probleme, destul de mari dacă urmărim fenomenul și, practic, serviciile de anulare ale lor apărute în ultimul timp. Un filtru de particule este poziționat pe traseul de evacuare...

Ce documente trebuie sa-i prezinti politistului cand te opreste in trafic?

30 iulie 2018

Atunci cand esti in trafic de catre un politist ce acte esti obligat sa-i prezinti acestuia? Conform legii, soferul trebuie sa prezinte actul de identitate, permisul de conducere si certificatul de inmatriculare. Aceste trei documente trebuie sa le prezinte fizic politistului, in caz ca esti oprit. Iar, dupa caz, daca dovada efectuarii ITP-ului nu este trecuta in talon, trebuie si cartonasul galben care sa faca dovada ca inspectia a fost efectuata. In cazul in care politistul a facut oprirea pe un drum national, ceea ce implica si un drum european sau autostrada, agentul mai poate cere si dovada efectuarii rovinietei. E vorba de taxa de drum care se plateste de catre toate vehiculele, cu exceptia celor care au numere provizorii....

Ce se poate intampla daca punem apa in loc de antigel in motor?

18 iunie 2018

stiri kmg auto

Cu ceva timp in urma, cand pe strazile din Romania era preponderent Dacia, se folosea apa pe post de agent de racire a motorului, eventual amestecata cu niste spirt. Nu multi soferi auzisera de antigel. Dar ce se intampla daca mergi acum cu apa in loc de antigel? In primul rand trebuie sa stim ce este antigelul despre care am mai discutat si alte dati. Antigelul este este un lichid de racire pe baza de apa, dar care are o multime de aditivi care ii ofera niste calitati aparte. Cum ar fi proprietati de rezistenta la fierbere, la inghet, anticorozive si de lubrifiere. Nu degeaba, un antigel, datorita solutiilor chimice din compozitie, reuseste sa aiba punctul de fierbere la 110-120 de grade, in loc...

Care tip de benzina este mai buna? Benzina mai scumpa de 100 sau cea mai ieftina de 95?

15 iunie 2018

Cand ne ducem sa alimentam cu carburant masina din dotare vedem ca la pompele de benzina gasim mai multe tipuri de carburanti cum ar fi benzina de 95, 98, 99 sau 100. Motorina este si ea de mai multe feluri, standard sau superioara. Pentru soferi, in mod real, exista oare diferente care sa justifice diferenta de pret, deloc mica? Cand te duci la benzinarie, incepi sa fii debusolat de produsele pe care le gasesti. Unele statii ofera 3 tipuri de benzina si 3 tipuri de motorina, avand toate preturi diferite. Dar majoritatea ofera doar doua feluri de benzina si doua de motorina, un carburant ieftin si altul scump. Care sunt in realitate diferentele dintre aceste lichide? Petrom are in oferta...

Avantajele si dezavantajele unui motor cu sase cilindri asezati in linie

8 mai 2018

stiri kmg auto

Motorul cu sase cilindri in linie este un motor foarte lung si ingust care permite amplasarea doar a unui rand de axe cu came in comparatie cu motoarele in V, iar folosirea in cantitati mai mici de fier in realizarea blocului motor este un element care permite o reducere a greutatii per ansamblu. Un motor cu sase pistoane in linie este in mare o imbinare liniara a doua motoare cu trei pistoane, astfel pistonul nuamarul 1 este tot timpul in aceeasi pozitie cu pistonul numarul 6, numarul 2 cu numarul 5, in alte cuvinte acest motor este echilibrat de la un capat la celalalt si nu necesita un arbore de echilibrare. Asemenea motoarelor cu trei pistoane in linie, cel cu 6 are vibratii...

Ce diferente exista intre motorul OHC (SOHC), DOHC sau OHV si ce inseamna fiecare?

7 mai 2018

Motoarele masinilor sunt de mai multe feluri, in functie de pozitia pistoanelor, cu cilindrii in linie, cu cilindrii in V, de tip boxer sau chiar paraleli. Insa mai exista o clasificare a motoarelor, in functie de pozitia axei cu came si anume: motoare OHC, DOHC sau OHV. OHC inseamna OvearHead Camshaft si se refera la un motor care are axul cu came deasupra pistonului. Acest motor are valvele deasupra pistonului ca in cazul unui motor OHV, insa axul sau axele cu came sunt deasupra, nu sub cilindru. Un motor OHC nu are tije metalice de transmitere a miscarii intre ax si supape, ci axul cu came este pus direct pe supape, prin intermediul tachetilor. Lipsind piesele de transfer...

2 >>