Cand vine vorba despre alegerea unei masini, stim ca tipul motorizarii si cel al cutiei de viteze sunt cele mai importante criterii dar nu sunt singurele.
Toti producatorii auto s-au asigurat ca au in gama atat motoare pe benzina cat si diesel dar si tot felul de tipuri de tractiuni.
Tractiunea este actiunea de exercitare a unei forte asupra unui vehicul pentru a-l pune in miscare.
Unii cunoscatori in domeniu spun ca este complet gresit sa spui "tractiune spate" ci propulsie. Si, asa cum este de asteptat, inseamna fiecare ceva: tractiune inseamna a trage si propulsie inseamna a impinge. Dar nu este gresit si pronuntam tractiune spate.
Iata ce avantaje are o masina cu tractiune spate (RWD):
nu esti nevoit sa schimbi des planetarele - pentru ca nu sunt la fel de solicitate ca la alte modele, planetarele unui automobil cu tractiune spate au o durata mai lunga de viata;
au o distributie a maselor mai buna - spre deosebire de modelele FWD, greutatea unui automobil cu tractiune spate este livrata fie egal intre cele doua punti, fie mai mult catre cea posterioara; astfel rezulta un comportament mai bun in viraje sau in abordarea situatiilor de urgenta.
placerea de a conduce - daca ai trecut de o anumita varsta, este posibil sa nu intelegi acest lucru; pentru unii insa, conteaza doar cum se simte masina, iar una care cu o punte vireaza, iar cu cealalta se misca... este exact ce trebuie, dupa cum zice americanul;
Dezavantajele masinii cu tractiune spate:
are un pret ridicat - in cazul in care pretul de vanzare reprezinta cel mai important criteriu la achizitionarea unui automobil, ei bine... ar fi cazul sa te reorientezi; sistemul de tractiune spate se regaseste, nu de putine ori, in echiparea modelelor premium, de peste 30.000 de euro;
comportament capricios in conditii meteorologice grele - bine, nu te gandi acum ca sosirea iernii te va obliga sa-ti incui bestia RWD in garaj, insa trebuie sa fii putin mai atent - in special cu acceleratia, atunci cand mergi cu tractiunea spate pe gheata, zapada sau chiar ploaie.
are tendinta de a supravira - opusul subvirarii, o caracteristica intalnita la masinile FWD, respectivul fenomen apare atunci cand rotile de pe puntea spate pierd aderenta, iar partea posterioara a automobilului este aruncata catre exteriorul virajului;