0747.788.373
L-V: 08.00-17.30

Care sunt diferentele dintre uleiul mineral si cel sintetic?

31 iulie 2017

Stire kmg auto

Pentru inceput trebuie sa stii ca uleiul mineral este obtinut direct din rafinarea petrolului, cel sintetic este obtinut prin procese chimice in laboratoare, iar cel semi-sintetic este obtinut prin combinarea celor doua tipuri de uleiuri.

Orice ulei sintetic este derivat din uleiul mineral, obtinut din partea cea mai curata a procesului de refractie a petrolului sau a gazului. Primele avantaje ale sale ar fi ca este foarte stabil, cu alte cuvinte este foarte putin predispus la reactii cu alte componente si nu contine carbon reactiv deci are o tendinta scazuta de a se combina cu oxigenul.

Cu aceasta ocazie raspundem si la intrebarea "Care este mai bun." Daca ai citit pe fuga, mai repetam o data: uleiul sintetic este, cum ar veni, urmatoarea generatie in evolutia uleiurilor, deci implicit, este mai bun decat cel mineral. De aici rasare o alta intrebare: fiind de generatie noua, este destinat exclusiv motoarelor de generatie noua? Ei bine, nu.

Multi vor veni si vor spune ca daca bagi ulei sintetic intr-un motor vechi, il consuma, o sa ai scurgeri si motorul va deveni in timp mai zgomotos. Intr-adevar asa se intampla, insa acest fenomen este perfect normal, atata timp cat acel motor are kilometri cu nemiluita. Asadar, este normal ca un motor uzat sa consume ulei, insa daca ajungi sa completezi mai mult de 1-2 litri la 10.000 de kilometri, atunci ar trebui sa te ingrijorezi.

Daca ai o masina veche si uzata, cel mai bine este sa folosesti uleiul pe care l-ai folosit si pana acum. Daca vrei tu neaparat, poti sa bagi si ulei sintetic, insa va trebui sa fii mult mai atent la nivelul de pe joja.

Inca un mit ar fi ca uleiul sintetic nu poate fi amestecat sau ca daca ai pus mineral pana acum, nu mai poti sa pui sintetic. Nimic mai gresit. Uleiul sintetic poate fi amestecat si poate inlocui uleiul mineral, insa nu si invers.

De ce se uzeaza uleiul?

Uzura uleiului este data de gazele care scapa in motor si care sunt corozive si ataca partile de metal si garniturile motorului tau. Uleiul poate fi contaminat chiar si cu combustibil, daca ai compresia scazuta, cu alte cuvinte daca motorului tau este uzat peste masura. Mai mult decat atat, ciclurile repetate de incalzire/racire uzeaza si ele uleiul descompunand elementele din compozitia lui. Deplasarile pe distante scurte fac ca in motor sa se produca condens (apare spuma galbena pe busonul de la ulei).

Tot aici mai trebuie sa stii ca la motoarele mari, cu un principiu de functionare invechit, fara turbo, fara niciun fel de supraalimentare, uleiul va tine mult mai mult.

Pentru a te bucura cat mai mult de masina ta, cel mai important lucru este sa schimbi uleiul la timp. Acest "la timp" difera de la masina la masina, si este influentat in primul rand si de stilul de condus al soferului. Daca mergi cu masina normal, poti sa schimbi uleiul la 15.000 de kilometri, insa daca ai un stil de condus mai sportiv (atentie, nu un fel de pilot de curse pe strada) ar fi indicat sa schimbi uleiul la 10.000 de kilometri.

Sursa