Polishul este un procedeu prin care se slefuieste stratul transparent care se afla deasupra vopselei si se poate face manual sau automat cu o masina de polish.
Aceasta polisare (lustruire) are ca efect eliminarea zgarieturilor care nu au ajuns in profunzime, eliminare hologramelor sau panza de paianjen, zgarieturi produse de atingerea cu alte masini, zgarieturile din zona bucurilor de la chei. Prin acest procedeu se elimina( nu se acopera!) zgarieturile fine pana la medii, ca mai apoi sa se dea un sealant sau ceara care au un efect hidrofob, adica apa nu ramane pe suprafata si tinde sa alunece.
Lacul are o anumita grosime, de aceea masina se poate polisha de un numar limitat de ori. Procesul de polishare se realizeaza in mai multe etape in fuctie de gravitatea defectelor din stratul de lac. Daca suprafata lacului nu prezinta zgarieturi se poate face un polish nonabraziv pentru ai da un luciu, si se poate aplica o ceara pentru a proteja stratul de lac.
4 cazuri posibile pentru starea vopselei tale
Putem deosebi 4 stari posibile ale unei vopsele in functie de felul in care a fost ea ingrijita sau nu de-a lungul timpului. Nu vom insista, le vom trece numai in revista.
1. Aceasta are prezente pe suprafata contaminarile despre care am vorbit mai sus si zgarieturi fine (poate chiar invizibile cu ochiul liber deocamdata). Tratamentele recomandate pentru acest caz sunt: Decontaminarea (argila sau polish de curatare) si Protejarea (Wax sau Paint Sealant)
2. Cazul doi ilustreaza Starea Vopselei masinilor noi sau cu un grad nu prea avansat de folosire. Sunt prezentate nelipsitele contaminari si zgarieturi mai adanci. Acestea din urma sunt in marea lor majoritate zgarieturi superficiale sau chiar matuieli capatate in timpul spalarii, dar si in parcari: de la haine, unele bagaje, pungi de cumparaturi, etc. Tratamentele recomandate sunt polishare usoara (intr-unul sau doi pasi) cu polish mediu sau swirl remover si protectie.
3. Cazul trei se refera la o stare grava a vopselei, zgarieturile sunt adanci, ca niste urme de hartie abraziva. Acesta este cazul care necesita o interventie invaziva - ca sa folosim un termen utilizat cand se vorbeste de operatii - de taiere si indepartare (rectificare) a stratului compromis. Aici vorbim deja de "reconditionarea vopselei", este necesara refacerea, corectia ei. Tratamentele se fac in cel putin 3 pasi - bufuire cu compound, polish abraziv si swirl remover - si acesta este cazul pe care il au in vedere, in mod incorect in general, cei care vorbesc despre subtierea stratului de vopsea.
Cazul 4 reprezinta o stare a vopselei fara speranta, in sensul ca posibilitatile de actiune ale detailingului au incetat. Aici se impune inlocuirea vopselei, revopsirea reperului sau a masinii.
Un polish facut in mod profesional dureaza de la 4 la 6 ore pentru ca implica multa munca, multe solutii de calitate, iar rezultatul este pe masura si se face in urmatorii pasi:
1. Spalarea exterioara;
2. Polish cu pasta abraziva;
3. Polish cu pasta extrafina;
4. Stergere cu microfibra;
5. Polish pentru eliminarea hologramelor cu pasta ultrafina;
6. Stergere cu microfibra;
7. Verificarea cu lampa de control a vopselei.