0747.788.373
L-V: 08.00-17.30

Ce tip de suspensie are masina ta: McPherson, Multilink sau Double-Wishbone

6 martie 2019

Ce tip de suspensie are masina ta

In primul rand este bine de stiut ca suspensia este unul din elementele care contribuie la stabilitatea masinii tale in viraje sau peste obstacole. Insa unele suspensii dunt mai bune decat altele. Asadar tu ce fel de suspensie ai pe masina?

Suspensia McPherson

Prin anii '80-'90 aceasta era singura suspensie intalnita pe masini, fiind considerata moderna si foarte performanta. Suspensia McPherson este de tip independent si este intalnita pe mai toate masinile de buget redus si mediu din zilele noastre.

Aceasta suspensie este realizata dintr-o singura bascula inferioara conectata la fuzeta, iar in partea de sus amortizorul impreuna cu arc fac legatura cu caroseria. O asemenea suspensie este buna pentru vehiculele mai putin performante, fiind extrem de simpla si ieftina, oferind insa o stabilitate si un control al masinii limitat. Deoarece in viraje, roata nu ramane perfect perpendiculara pe suprafata carosabila.

Suspensia MultiLink

Suspensia MultiLink este o suspensie cu mai multe legaturi, in loc de doua bascule sunt mai multe brate sau bascule simple. Pot exista chiar si 5 brate diferite la o roata, pe langa arc si amortizor. Este o suspensie stric independenta, intalnita azi la diverse modele, atat pe fata, cat si pe spate.

Avantajele unui asemenea tip de suspensie sunt destul de multe. De exemplu, daca se strica un element de legatur, bucsa sau pivot, schimbi un singur brat, nu intreaga bascula.

Un alt avantaj este ca ofera atat confort sporit, cat si performante bune. Mai mult, ofera o flexibilitate sporita a rotii, ideala la masinile de teren accidentat, motiv pentru care o vom intalni la multe SUV-uri. Problema cu o asemenea suspensie este ca e scumpa si complexa, formata din multe brate. Mai mult, reglarea geometriei se poate face numai pe un stand 3D care sa alinieze toate elementele.

Suspensia Double-Wishbone

O evolutie a suspensiei McPherson se numeste Double-Wishbone. Numele vine de la acel os in forma literei V numit in engleza Wishbone, cunoscut in romaneste drept "iades". Adica acea forma pe care o are in general o bascula cu doua puncte de prindere pe sasiu si unul de fuzeta. Double Wishbone, spre deosebire de McPherson, are doua bascule, una inferioara, una superioara. Ceea ce ofera o aderenta sporita a rotii, inclusiv in viraje, pentru ca fuzeta se va misca doar sus-jos, nu si spre interior. Aceasta suspensie este intalnita pe diverse automobile, fiind in anii '90 introdusa pe mai multe masini Honda, atat pe puntea fata, cat si pe puntea spate.

Ce suspensie este mai buna?

Depinde ce vrei de la o masina. Producatorii stiu pentru ce este construit fiecare model auto si au montat suspensie corespunzatoare. Pe vehiculele din clasa mini, de oras, o sa vezi suspensie independenta McPherson pe fata si suspensie cu punte rigida pe spate. Deoarece nu e nevoie de aderenta si stabilitate in viraje luate cu viteza mare.

Vehiculele care vor confort, dar si performanta, vor avea double-wishbone la toate rotile, iar cele care vor un confort si mai mare, cuplat cu manevrabilitate optima, vor opta pentru MultiLink, cum este cazul autoturismelor de performanta sau cele de lux.


Daca aveti probleme cu suspensiile si aveti nevoie de un service auto specializat puteti apela cu incredere la KMG Line Auto Center. Ne puteti contacta la numarul de telefon 0747.788.373 afisat pe pagina de contact sau ne gasiti pe facebook.