0747.788.373
L-V: 08.00-17.30

Top 5 probleme din cauza carora soferii ajung cu masinile in service

20 noiembrie 2017

Top 5 probleme din cauza carora soferii ajung cu masinile in service

Cu siguranta nu doar soferii din Romania ajung cu masinile lor in service dar acest lucru se intampla mai des la noi din cauza drumurilor pline de gropi, carburantilor de o calitate indoielnica sau pieselor contrafacute.

Cele mai multe vizite in service auto se fac pentru un schimb de ulei, filtre sau alte consumabile, adica pentru revizii periodice obligatorii.

Fiecare sofer care tine la masina sa trebuie sa faca reviziile obligatorii daca isi doreste ca autovehiculul sau sa functioneze la paramatrii normali si sa nu aiba probleme cu acesta.

Urmeaza vizitele la vulcanizari, pe care majoritatea soferilor le efectueaza de doua ori pe ani minimum. Dar dupa aceste aspecte normale apar si probleme costisitoare pe care nu si le doreste nimeni si sunt extrem de populare in Romania, cum ar fi:

1. Probleme la directie

Pe primul loc in topul celor mai numeroase probleme cu care se confrunta soferii romani se afla directia. Evident, aceasta este o problema majora la automobilele care au depasit deja 20.000 de kilometri, cauzata in special de starea defectuoasa a carosabilului.

La problemele de directie intra inlocuirea diverselor elemente de articulatii, pivoti, bucse, dar si casete de directie care incep sa curga de la socurile primite in gropi, capete de bara si asa mai departe. Din pacate, in jur de 30% din masinile care ajung intr-un service o fac pentru a repara elemente ale directiei.

2. Probleme la suspensie

Pe locul doi se afla problemele legate de suspensie. Aici intra amortizoare uzate sau care curg dupa numai o perioada scurta de utilizare, flanse de amortizor si chiar arcuri de suspensie rupte. Aceste probleme destul de numeroase, in procent de 20% din totalul operatiunilor de service auto separat de reviziile periodice, sunt cauzate in general tot de situatia precara a carosabilului.

Multi soferi sunt de parere ca asfaltul soselelor din Romania a devenit mai bun, insa in mediul urban situatia s-a inrautatit. Ajunge sa intri pe o strada cu canale neacoperite sau gropi pe timp de noapte si vizibilitate scazuta si imediat incepi sa auzi cum bate un pivot si cum apare un zgomot nou la cel mai mic obstacol.

3. Probleme la frane

Pe pozitia trei cu 15% se afla problemele legate de frane. Evident, aici nu intra schimbul periodic de placute si chiar discuri, ci probleme tehnice.

Discurile ovalizate reprezinta problema cel mai des intalnita la masinile din Romania. Si asta pentru ca multi romani aleg produse noi aftermarket, dar de o calitate indoielnica, pretul fiind mic.

Mai pot aparea probleme cu senzorii de ABS, cu pompe de frana care incep sa curga si cu furtune de frana crapate.

4. Probleme cu ambreiajul

Traficul aglomerat, fobia soferilor fata de transmisiile automate si lipsa experientei la volan fac ca ambreiajul sa fie una din piesele de schimb cele mai cautate.

Kitul complet de ambreiaj este format din disc, rulment si placa de ambreiaj. La masinile diesel mai intra si volantul care este costisitor.

5. Probleme electrice

Pe ultimul loc in topul problemelor cu masina se numara cele electrice. Un procentaj mare de 5% este reprezentat de automobilele cu probleme electrice, cum ar fi senzori, sonde, martori de bord si asa mai departe. Tot aici mai sunt si problemele legate de imobilizatoare, alarme, erori in bord, probleme cu pornirea, cu aerul conditionat si chiar cu macaralele de geam.

Restul de 10% sunt probleme de tinichigerie, vopsitorie, altfel de mecanica, probleme la cutie, motor, evacuare sau interior. Pana la urma, trebuie sa realizam ca un automobil are multe piese in miscare si ca daca ne folosim de el e normal ca, din cand in cand, sa mai si cedeze.

Sursa