0747.788.373
L-V: 08.00-17.30

Iata cinci motive pentru care vibreaza volanul masinii tale

10 decembrie 2018

Cinci motive pentru care vibreaza volanul masinii tale

O parte din simptomele privind eventuale probleme intampinate la o masina sunt transmise catre sofer prin volan. Daca depistam in timp util mesajul transmis prin volan putem evita unele efecte negative care pot pune in pericol viata.

Discuri ovalizate

Daca volanul masinii tale trepideaza numai atunci cand franezi, cu siguranta e vorba de frane. Mai precis, de discurile de frana care nu mai sunt perfect paralele cu placutele de frana si cu etrierele. Acest lucru se numeste ovalizare desi nu e o ovalizare reala, adica forma rotunda nu devine ovala, ci se pierde centrarea doar, si apare la majoritatea masinilor din Romania. Motivele ovalizarii sunt doua: piese auto de calitate slaba si conducerea masinii in mod gresit.

Ovalizarea se manifesta initial ca o trepidatie usoara, dupa care tot mai puternice. De cele mai multe ori apare prima oara atunci cand franam de la viteza mare, iar cand discul se ovalizeaza mai puternic, va vibra si la viteze mici. Solutia este fie rectificarea discurilor fie inlocuirea lor cu un set nou.

Bielete de directie

Bieletele de directie sunt niste piese metalice, componente ale sistemului de directie care unesc capul de bara de caseta de directie si fac legatura intre roata si volan. Practic, socurile se transmit de la roata catre volan prin aceste elemente, iar in timp, din cauza gropilor, dar si a fortarii soferului in volan la viraje, apare uzura in articulatia de tip bila.

Cand bieletele de directie sau capetele de bara sunt uzate, volanul incepe sa aiba un joc mare. Asta poate duce la vibratii ale volanului, mai ales la viteze mari. Dar cand exista aceasta problema, o putem identifica usor pentru ca apare si un zgomot de fier pe fier la gropi sau cand tragem de volan mai tare. Bieletele si capul de bara nu se reconditioneaza ci doar se inlocuiesc cu unele noi.

Caseta de directie

Volanul mai poate sa vibreze in mers si daca avem probleme cu caseta de directie. Insa acest lucru este unul pozitiv, pentru ca vibratiile apar inainte ca lucrurile sa devina tragice. Daca avem probleme mari cu caseta de directie, riscam sa ramanem fara directie in mers si sa producem un accident. De obicei, cand sunt probleme cu caseta apar si scurgerile de lichid. In concluzie, daca simtim ceva in volan dar vedem si pete de ulei sub motor, trebuie sa verificam caseta si starea ei.

Bieleta antiruliu

Un alt element care odata ce se strica duce la vibratii in volan este bieleta antiruliu. Aceasta piesa seamana mult cu un cap de bara si are acelasi rol: sa uneasca doua piese diferite. Bieleta antiruliu uneste bara stabilizatoare de basculele masinii, fiind realizata dintr-o articulatie cu bila din otel si cauciuc. In timp, intra praf si umezeala intre cauciuc si metal sau metalul incepe sa rugineasca, ceea ce inseamna ca bila face joc.

La fel ca in cazul bieletelor de directie, soferul incepe sa auda zgomotul clasic de bataie metalica, iar daca il ignora si uzura creste, va simti vibratii si in volan. Toate elementele directiei trebuie sa fie bine inchegate si stranse, pentru a nu exista niciun joc si nicio trepidatie.

Roti dezechilibrate

Vibratia simtita de sofer in volan mai poate fi cauzata si de rotile prost echilibrate sau roti care, in timp, s-au dezechilibrat. Acest lucru se poate datora fie ca plumbul cu care a fost echilibrata roata a sarit si s-a pierdut, fie ca din cauza unei gropi a aparut o galma in anvelopa sau s-a strambat janta, fie ca exista un corp strain atasat de roata sau anvelopa.