0747.788.373
L-V: 08.00-17.30

Zece piese auto cautate de catre soferi pentru ca cedeaza primele

6 noiembrie 2018

uleiul din cutia de viteze

Piesele auto sunt la mare cautare din doua motive: lipsa grijii soferilor fata de masinile lor si acestea se strica prematur sau starea soselelor si lipsa infrastructurii care duc atat la accidente, cat si la daune in timp.

Piesele auto care sunt schimbate cel mai des de catre soferii romani sunt:

In aceasta enumerare nu intra piesele si elementele de revizie periodica, adica acele elemente consumabile precum filtrele sau uleiul pe care orice automobil le consuma chiar si daca este nou sau vechi, impecabil sau accidentat. Vom discuta despre acele piese auto care cedeaza repede sau sunt distruse in urma unui accident auto.

Bara de protectie fata

Deoarece au avut parte de accidente usoare, au franat prea tarziu, iar bara lor originala a crapat sau s-a spart, baara de protectie fata este cel mai cautat element auto, atat ca piesa noua, cat si de la dezmembrari.

Farurile

Tot din acelasi motiv, pentru ca accidentele usoare frontale sunt cele mai populare in Romania, tot ce inseamna parte din fata a masinii are de suferit. Farurile, din pacate, nu se pot indrepta precum o capota, sa zicem, asa ca trebuie inlocuite. Iar farurile pentru orice masina sunt la mare cautare, in special din dezmembrari. Cele mai cautate sunt farurile de BMW, Audi, Volkswagen, Ford si Renault.

Discurile de frana

Pe partea mecanica, discurile de frana sunt cele mai cautate elemente. Nu pentru ca se uzeaza excesiv, deoarece niste discuri bune trebuie sa te tina si 100.000 de kilometri, ci pentru ca discurile se ovalizeaza foarte repede pe soselele din Romania. Adica soferii franeaza des deoarece din diverse motive.

Pivoti/bucsaraie

Din cauza problemelor la infrastructura, creearea de multe gropi in carosabil care duc la spargerea de anvelope, deformarea de jante sau la uzura prematura a tot ce inseamna articulatii la masina. Nu e de mirare ca toti soferii schimba pivoti si bucse pe banda rulanta.

Turbocompresorul

Romanii si-au luat in mare parte automobile diesel rulate in afara dotate cu turbina si aceasta cade destul de repede pe strazile din Romania.

Initial scot fum, maina nu mai trage, dupa care cedeaza de tot si transforma masina intr-una aspirata. Asa ca toti posesorii de diesel sunt in cautar de turbina la un moment dat.

Injectoarele

Fie ca e vorba de motoare pe benzina dotate cu turbo sau pe motorina, injectoarele de pe modelele ultimilor ani incep sa faca figuri. Carburantul de proasta calitate si vitezele mici de deplasare duc in timp la infundarea injectoarelor.

Masina nu mai merge rotund, consuma mult si la final iti aprinde in bord un martor care spune ca ai ramas fara un injector, de obicei ultimul din rampa. Injectoarele, in general noi, sunt la mare cautare in Romania, fiind o piesa devenita si ea consumabila.

Amortizoarele

Daca in strainatate un sofer isi schimba amortizoarele doar daca curg sau daca sunt implicati intr-un accident care le rupe, in tara noastra amortizoarele se schimba destul de des deoarece au de abordat multe... denivelari, gropi, borduri, sine de tramvai, si alte cele.

Tot ce inseamna articulatii si suspensie are de suferit dramatic din cauza starii drumurilor si amortizoarele nu fac exceptie.

Jantele auto

Fie ca doresc sa-si mai faca un set pentru iarna echipat cu anvelope de sezon, fie ca vor sa-si infrumuseteze masina sau pur si simplu cauta o janta la schimb pentru cea sparta intr-o groapa, soferii vor mereu roti pentru masina lor.

Jantele cele mai cautate sunt cele de 15-17 inch, din aliaj, pentru modele ale marcilor Volkswagen, BMW si Dacia. De obicei, cautarea si gasirea unui set de jante se soldeaza si cu achizitionarea unui set de anvelope.

Parbrizul

Pentru ca suprafata vitrata a vehiculelor din Romania este predispusa la pagube mari, in special din cauza criblurii prezente pe sosele si a pietrelor, parbrizul este schimbat des de catre soferi.

Caseta de directie

Fiecare masina are o caseta de directie a carui scop este sa transforme miscarea volanului in miscarea rotilor. Din pacate, caseta trebuie sa indure si socurile din carosabil, gropi in principal, prin bieletele de directie. Adica orice lovitura se transmite in interiorul casetei. Care, incaseaza ca un boxeur curajos, iar si iar, dar la un moment dat cedeaza. Si incepe sa piarda ulei...

Conform specialistilor din service auto, 7 din 10 automobile au scurgeri la caseta de directie si joc interior.