0747.788.373
L-V: 08.00-17.30

STIRI AUTO

Cum sa schimbi roata de la masina in numai cativa pasi daca ai facut pana

12 septembrie 2017

stiri kmg

Fie ca ne place sau nu, intotdeauna exista riscul de a face o pana chiar in mijlocul drumului dar nu ai niciun motiv real de ingrijorare pentru ca sa schimbi roata unei masini nu este mare lucru, mai ales daca urmezi pasii, respectiv miscarile din randurile de mai jos. 1. In primul si in primul rand, asigura-te ca masina este oprita si asigurata. In libera traducere, opreste-i motorul si trage-i frana de mana, dar las-o in viteza. Conteaza, de asemenea, si locul in care ai oprit. Este foarte important, chiar obligatoriu, sa stationezi pe un teren cat mai plat, drept, fara panta si rigid, din asfalt sau beton. 2. Dupa ce ai terminat cu primul pas, te concentrezi asupra ...

Cum putem sa verificam uzura discurilor de frana si importanta acestora

7 septembrie 2017

Daca am atras atentia despre importanta placutelor de frana ale masinii tale si am detaliat putin cum sa verifici uzura placutelor, azi iti vom mai spune inca o data ca franele sunt extrem de importante, dar vom vorbi de uzura discurilor de frana de aceasta data. Mai exact, cum sa verifici uzura acestor componente cruciale ale sistemului de franare. Asa cum spuneam si anterior, franele se uzeaza mai repede decat prevede orice producator, din cauza mai multor factori precum trafic haotic sau starea drumurilor. Discurile de frana se schimba de obicei intre 40.000 si 50.000 de kilometri, chiar daca unii "meseriasi" vor incerca sa te convinga ca acestea pot rezista chiar...

Ce scule trebuie sa aiba fiecare sofer la el ca sa nu ramana cu masina in drum?

22 august 2017

stiri kmg

Chiar daca ti se pare o prostie este bine sa stii cateva notiuni elementare despre frane, ulei, roti si... mecanica, si sa ai la tine cateva scule care te pot salva dintr-o situatie in care ai ramas cu masina in pana. 1. Set de chei fixe... Este bine sa investesti vreo 50 de lei intr-un set de chei fixe cu marimi de la 6 la 22. Ideale sunt cele care au doua capate, unul normal si unul inelar, ca sa te asiguri ca acoperi orice situatie. Cheile sunt bune atunci cand nu ai o trusa voluminoasa de tubulare, care este si mai scumpa si ocupa si mult spatiu in portbagaj. Cu cheile fixe poti sa strangi sau sa scoti orice surub cu cap hexagonal, te ajuta daca vrei sa...

Tot ce trebuie sa stii despre bateria/acumulatorul masinii tale

16 august 2017

Multi dintre noi stim ca orice automobil sau vehicul modern are cel putin o baterie, o cumparam, o montam, dar nu stim cum functioneaza acumulatorul masinii noastre si ce se intampla daca punem un alt amperaj decat cel indicat de producator. Asadar, bateria masinii este un acumulator cu incarcare rapida care ofera curent pentru pornire, aprindere si iluminare, dar principalul scop al acumulatorului auto este sa porneasca motorul vehicului, deoarece, dupa pornire, curentul este asigurat de alternatorul angrenat de curea. Trebuie retinut ca, in cazul unei baterii noi, o pornire de motor consuma sub 3% din capacitatea bateriei. Asadar, daca motorul...

Cat de des trebuie verificat nivelul uleiului din motor?

7 august 2017

stiri kmg

Chiar daca verificarea uleiului din motor este una dintre cele mai usoare operatii care pot fi facute chiar si de cei care nu au nicio treaba cu mecanica, potrivit unor studii, majoritatea conducatorilor auto circula cu nivelul uleiului sub limita normala. Fiecare motor are nevoie de o anumita cantitate de ulei pentru a functiona in parametrii ideali. Aceasta este inscrisa in manualul de utilizare a masinii, insa este logic ca nu il vei purta dupa tine tot timpul, asa ca ea este redata vizual de joja de ulei. Orice conducator auto ar trebui sa stie unde se afla aceasta si cum se citeste corect...

Despre sistemul de siguranta ESP si toate secretele acestuia

4 august 2017

Sistemul Electronic Stability Program (ESP) este prezent in zilele noastre pe mai toate masinile si a fost creat de inginerii de la Bosch, aparand imediat dupa sistemul ABS, fiind dealtfel o urmare a acestuia. Acesta se gaseste sub diferite denumiri in lista de dotari a masinii tale, dar indiferent ca se cheama DSC, VSA sau VSC, este acelasi, iar autoritatea europeana in siguranta rutiera, EuroNCAP, depuncteaza aspru orice masina care nu vine din fabrica, chiar si pe variantele standard cu acest sistem... Cum functioneaza sistemul de siguranta ESP?...

Ce se intampla daca ai umflat prea tare anvelopele?

1 august 2017

stiri kmg

Este clar pentru toata lumea ca nu este deloc bine sa ai prea putin aer in anvelope, dar ce se intampla daca umflam prea tare rotile. Unii spun ca este mai bine, insa realitatea este alta... Daca in cartea masinii scrie clar sa bagam presiune 2.2 bari dar noi ne incapatanam si bagam 2.5 sau mai mult, acest lucru nu este indicat. Poate ca la viteza mica, in conducerea urbana, nu exista riscul unei explozii, dar daca iesim la drum intins, riscam foarte mult. Deoarece, la viteza mare, anvelopele se incalzesc foarte tare, la fel si aerul din interior. Acesta se dilata si, brusc, presiunea pe care noi am bagat-o la rece...

Care sunt diferentele dintre uleiul mineral si cel sintetic?

31 iulie 2017

Pentru inceput trebuie sa stii ca uleiul mineral este obtinut direct din rafinarea petrolului, cel sintetic este obtinut prin procese chimice in laboratoare, iar cel semi-sintetic este obtinut prin combinarea celor doua tipuri de uleiuri. Orice ulei sintetic este derivat din uleiul mineral, obtinut din partea cea mai curata a procesului de refractie a petrolului sau a gazului. Primele avantaje ale sale ar fi ca este foarte stabil, cu alte cuvinte este foarte putin predispus la reactii cu alte componente si nu contine carbon reactiv deci are o tendinta scazuta de a se combina cu oxigenul...

Cand trebuie sa inlocuim placutele de frana ale masinii?

25 iulie 2017

stiri kmg

Intretinerea intregului sistem de franare are rolul de a preveni anumite reparatii costisitoare si totodata mentine buna functionare a masinii pentru evitarea unor eventuale coliziuni. Pentru inceput, orice sofer ar trebui sa fie atent la conditia placutelor de frana. Ca o regula generala, soferul care conduce mai mult uzeaza, totodata, placutele de frana mult mai repede reducand astfel durata lor de viata. Prin urmare, va prezentam 6 semne care indica faptul ca a venit momentul sa verificati sistemul de franare...Sunt anumiti indicatori vizuali carora ar trebui sa le acordati mai multa atentie mai ales atunci cand vine vorba de placutele de frana. Le puteti verifica uitandu-va la...

Cinci piese auto pentru care statul ar trebui sa te despagubeasca

23 iulie 2017

Asa cum se practica in multe tari civilizate, soferii care au produs pagube autovehiculului dupa ce au intrat cu masina intr-o groapa din carosabil, sa primeasca despagubiri de la autoritati, ei bine, asa ar fi normal sa se intample si in Romania,acolo unde gropile fac o sumedenie de victime in randul pieselor auto. Iata cinci piese auto care sunt afectate cel mai mult...Anvelopele...Stiai ca anvelopele sunt cele mai afectate de gropile din asfalt? Asta pentru ca, din cauza unui canal care nu e la nivel sau a unei gropi adanci, profilul anvelopei formeaza galme in urma unui soc puternic. Evident, am vazut si anvelope taiate pe o lungime de peste 20 de centimetri, din cauza unei...

Care este diferența dintre mașinile cu tracțiune 4x4, 4WD și AWD?

18 iulie 2017

stiri kmg

Cu siguranta ai vazut pe diverse masini, obisnuite sau de teren, inscriptii de genul 4x4, AWD sau 4WD. Si, la prima vedere, toate par sa indice acelasi lucru. Si anume, ca acel autoturism are tractiune integrala. Dar totusi, sunt cateva diferente... Inscriptia 4x4, de obicei, apare pe masinile de teren mai mari, cum ar fi Toyota Land Cruiser, Jeep Wrangler, Toyota Hilux si asa mai departe. Cand vezi ca scrie 4x4 pe o masina, inseamna ca acel model are tractiune 4x4 selectabila la buton, nu permanenta. Si ca in mod obisnuit merge cu tractiune spate. In plus, mai inseamna si ca tractiunea este impartita in mod egal la toate cele 4 roti. Adica nu o exista o punte care sa primeasca mai multa putere ca cealalta, asa cum se intampla la masinile din gama SUV mai mici sau crossovere.

Secretele filtrului de polen și cât de des trebuie schimbat acesta

17 iulie 2017

Un automobil, ca sa functioneze timp indulengat, are nevoie de filtre pentru tot ce intra in el. Respectiv aer la motor, carburant in injectoare, ulei pe langa pistoane si aer in habitaclu. Cel din urma trece printr-un filtru de polen, numit fiind asa fara motiv concret, deoarece nu filtreaza doar polenul. In engleza i se mai spune si filtru de cabina, o denumire parca mai potrivita. Putini soferi stiu insa ca filtrul de polen reprezinta un pericol urias daca nu avem grija cand il schimbam. Dar de ce avem nevoie de filtru pentru habitaclu? Ca sa traim mai mult, acesta ar fi un raspuns rapid si simplu. Deoarece, pe vremuri, masinile bagau fortat aer in habitaclu prin intermediul unei aeroterme, dar fara sa filtreze aerul ajuns in interior.

Crește sau nu consumul de carburant când dăm drumul la aerul condiționat?

10 iulie 2017

stiri kmg

Soferii romani se bazeaza foarte mult pe folclor, adica pe tot felul de povesti si legende inventate de-a lungul vremii. Cum e si povestea cu agentul de circulatie care este obligat sa-ti prezinte ordinul de serviciu sau certificatul de omologare al aparatului radar. Asa s-a nascut si legenda conform careia daca dai drumul la aerul conditionat creste consumul. Sa fie adevarat sau fals? Fara indoiala ai incercat de mai multe ori sa circuli cu o masina de TAXI dotata cu aer conditionat, dar cand l-ai rugat pe sofer, acesta ti-a zis ca nu are incarcata instalatia cu freon. De fapt, la fel ca multi alti soferi, si taximetristii sunt speriati sa dea drumul la climatizare pentru ca le creste consumul. Dar acest lucru nu e tocmai adevarat...

Firmele de asigurări nu mai scumpesc polița RCA datorită ”factorului N”

10 iulie 2017

Noțiunea de asigurat cu risc ridicat și misteriosul “factor N” - introduse în premieră prin noua Lege RCA care va intra în vigoare pe 12 iulie și explicate parțial în proiectul de normă lansat de ASF - vor funcționa mai degrabă ca o barieră pusă în fața asiguratorilor decât ca soluție concretă dedicată șoferilor cu multe daune. Aceasta, dacă actualele calcule ale ASF și prevederile din proiectul de normă nu vor fi modificate. Asiguratul cu risc ridicat și factorul “N”, formule folosite și în alte țări, dar aplicate într-un mod original în România, sunt gândite pentru a “speria” firmele de asigurare și pentru a evita astfel, fără a interveni direct în prețuri, o altă explozie a tarifelor, similar celei de după falimentele Astra și Carpatica.

5 semne ale mașinii care te anunță că are nevoie de un service auto

4 iulie 2017

stiri kmg

Va veni un moment în viața oricărei mașini când va trebui să facă o vizită la un service auto. Ideal ar fi să ajungă acolo pe roţile ei, dar asta nu este o regulă. Pentru a preveni apariţia problemelor mai grave e bine să fim atenţi la unele „simptome”. Ştii vorba: mai bine să previi, decât să tratezi? Asta se aplică şi la maşini. Aşadar, iată 4 semne neobişnuite ale maşinii care te anunţă că are nevoie de o vizită la service. Fum în exces în sistemul de evacuare. Fumul negru, albastru, alb, toate spun câte ceva despre starea maşinii. Fumul în exces pe evacuare poate însemna probleme la turbină, injectoare, sonda lambda, pompa de injectie etc.

Cum iți protejezi mașina împotriva temperaturilor crescute în sezonul cald

3 iulie 2017

Protejarea masinii impotriva temperaturilor crescute este esentiala in sezonul cald. Mai ales daca ne gandim ca se pot strica o multime de lucruri care in timp ne vor costa bani. Specialistii de la KMG Line Auto Center au creat un mini-ghid de supravietuire a masinii pe durata verii. Afla care sunt cele mai eficiente masuri de protectie a masinii tale si de prevenire a defectiunilor si problemelor care pot aparea din cauza supraincalzirii componentelor masinii tale! Tapiteria, bordul si volanul se pot degrada cu usurinta din cauza razelor de soare care le incalzesc in mod regulat, ducand in timp la aparitia fisurilor. In plus, un interior foarte incalzit sporeste disconfortul pasagerilor si al soferului si predispune la accidente.

<<3
5>>